luns, 26 de abril de 2021

Voluntariado de lectura -A

 Este ano a biblioteca do CEIP Mallón inscribiuse no programa de bibliotecas escolares solidarias , integrado no PLAN LÍA ( Lectura , Información e Aprendizaxe ) de bibliotecas escolares da Consellería de Cultura, Educación e Universidade . 

O alumnado de 5º e 6º de Primaria que se presentou voluntario para participar como colaborador/a da biblioteca, asinou un compromiso personal e unha autorización familiar para asistir un día á semana , no tempo de lectura, á biblioteca para colaborar como voluntario/a.

En total beneficiáronse de esta actividade 30 alumnos/as de 5º e 6º de Primaria.

Tamén se beneficiaron o resto de alumnado do centro que puideron disfrutar dos contos , teatros e recomendación levadas a cabo por estos voluntarios .

 As actividades que fixemos ata o día de hoxe foron: 

ACTIVIDADES

O alumnado recibiu  INFORMACIÓN E FORMACIÓN SOBRE O USO E FUNCIONAMENTO DA BIBLIOTECA . Case a totalidade dos voluntarios descoñecían como se ordenaban os libros, que significaban as distintas cores e a CDU dos libros, donde estaban as distintas categorías ...

Este ano por protocolo COVID as aulas teñen ,ademais da biblioteca de aula, unha caixa con libros da biblioteca para o servizo de préstamo .  Este cambio provocou algún que outro descontrol , polo que o alumnado voluntario tivo que ordenar en varias ocasións, as montañas de libros que aparecían enriba das mesas.

Tamén aprenderon a rexistrar eles mesmos os libros que levaban .



 ( alumnado recollendo libros ( deixados pola coordinadora )
 para colocalos no sitio correspondente ).



ACTIVIDADES DE COHESIÓN DE GRUPO.

· Conta os teus gustos literarios

· Que libros che gustaría que tivera a biblioteca do cole?

· Que actividades che gustaría facer ?

 



 

CONTACONTOS - TEATRILLOS

 

Formaron entre eles grupos de 2 - 3 persoas e escolleron de entre os libros presentes na biblioteca os contos que  lerían ou representarían ao resto de alumnado do centro.

 

A continuación  os grupos presentaron os contos escollidos e entre todos deron ideas de como sería a mellor forma de contalo ( lelo, representalo con títeres, luz negra, mural… ) eles decidiron o que lle apetecía facer e coa axuda da coordinadora da biblioteca  preparárono en horas non lectivas. Ensaiaron en varias sesións  na biblio e representárono a algunhas aulas.

O protocolo COVID  dificultou moito esta actividade e quedaron algúns cursos sen  visitar, a espera de que o clima permita realizalos no exterior. O COVID complicou bastante esta actividade.

Representáronse en infantil, 2º , 5º e 6º de primaria.

 

En algunha ocasión se realizou no centro unha actividade de contar a outras aulas, pero sempre coma actividade dirixida polo titor/a e soamente de lectura. Nesta ocasión foron eles os que organizaron a actividade e engadiron outras actividades coma luz negra, teatro de títeres e material elaborado por eles.

Tamén gravaron os contos para subilos á web e  compartilos co resto da comunidade educativa.

 














RECOMENDACIÓNS LECTORAS.

Fixeron murais que colgaron na biblioteca , de recomendación lectoras para o resto de alumnado 









 GRAVACIÓN DE CONTOS.

Os contos que se utilizaron para esta actividade foron:

· Monstruo Rosa. Olga de Dios. Apila

· A que sabe a lúa. Michael Grejniec. Kalandraka.

· A mellor sopa do mundo. Susanna Isern. OQO

· Bágoas debaixo da cama. Ana Meilán. Entre Nubes y Cuentos.

· O coelliño branco. Xosé Ballesteros. Kalandraka

· As rabietas de Simón. Ian de Haes. Tramuntana

· Monstruosa sorpresa. Édouard Manceau. Cubilete

· Rana de tres ojos. Olga de Dios. Apila

· Orellas de bolboreta. Luisa Aguilar. Kalandraka

· Todos menos uno. Érik Battut. Libros del Zorro Rojo.

 

 


CONTO : AS RABIETAS DE SIMÓN

PRESENTACIÓN EQUIPO DO COELLIÑO BRANCO



CONTO : O COELLIÑO BRANCO



CONTO : A MELLOR SOPA DO MUNDO


CONTO : A QUE SABE A LÚA?


CONTO : BÁGOAS DEBAIXO DA CAMA


CONTO : MONSTRUOSA SORPRESA


CONTO : MONSTRUO ROSA




 BOOKTUBERS

Creouse un grupo de voluntarios que gravan vídeos falando sobre libros.





 













Ningún comentario:

Publicar un comentario